Top 10 Defecte intalnite la ITP
Top 10 Defecte Majore
intalnite la ITP
TOP 10 DEFECTE
Inspecția Tehnica Periodica este un pas important în asigurarea siguranței pe drum a autovehiculului tău. De asemenea, te ajuta sa eviți sancțiunile financiare și, în unele cazuri, interzicerea circulației. Din păcate, multi proprietari de autovehicule nu sunt conștienți de problemele ce pot fi descoperite în timpul inspecției, ceea ce duce la respingerea autovehiculului.
Vom începe această recomandare cu top 10 cele mai dese în întâlnite defecte la ITP În funcție de fluxul tehnologic pe care îi efectuează inspectorul într-o stație ITP.
Euro Auto Service, pe lângă stația de Inspecție Tehnica Periodica, oferă servicii de înalta calitate pentru mentenanța și reparații auto pentru a te asigura ca autovehiculul tău trece cu succes inspecția.
Cu un personal calificat și cu un echipament de ultima generație, Euro Auto Service poate rezolva chiar și cele mai complexe probleme descoperite în timpul inspecției, sau chiar înaintea ei, fără a fi necesara o vizita ulterioara. Nu risca sa iți pierzi bani și timp prin a alege o alta stație de inspecție, alegeți cu încredere Euro Auto Service pentru siguranța ta pe drum!
Imposibilitatea identificării vehiculului
Când vine vorba de ITP (Inspecția Tehnică Periodică) a vehiculului tău, identificarea acestuia este esențială. Legile din România ne obligă să ne asigurăm că toate informațiile despre vehicul sunt clare și actualizate. În cazul în care seria de șasiu sau cea a motorului nu pot fi citite din cauza ruginei sau a unui alt tip de deteriorare, identificarea vehiculului nu poate fi efectuată și autoturismul trebuie redirecționat către o reprezentanta a Registrului Auto Român.
Acest lucru poate cauza probleme pentru tine, deoarece ITP-ul nu se mai poate continua fara modificari in Cartea de Indentitate a Vehiculului.
Dar nu te panică, există soluții. Dacă numărul de șasiu are probleme, acesta poate fi repoanonat într-o zonă mai accesibilă, iar dacă numărul de motor citit diferă de cel din carte, Registrul Auto Român poate solicita omologarea unui motor schimbat, find necesare documente ca acesta a fost inlocuit intr-un service auto autorizat RAR dupa normele producatorului.
Lumini nefuncționale sau neconforme
Pentru a preveni revenirea în această categorie un utilizator ar trebui să verifice starea de funcționare a următoarelor semnale luminoase :
Becuri poziție față + spate
Semnalizări față, spate și lateral
Fază scurtă sau lumini de întâlnire
Fază lungă sau luminii de drum
Proiectoare ceață față, în cazul în care sunt instalate
Lampă lumină ceață spate
Lampă lumină mers înapoi
Lămpi frânare spate: stânga + dreapta + central (daca este instalat)
Lămpi număr de înmatriculare
De asemenea ținem să menționăm că orice modificare a sistemului de iluminare electric al vehiculului, și anume montarea de instalații neomologate de tip xenon sau led va duce la respingerea autovehiculului la ITP.
Performanta si eficacitatea frânelor
Fiind o problemă dinamică, eficacitatea frânelor nu se poate diagnostica static.
Chiar dacă înlocuim aproximativ toate sub componentele sistemului de frânare fără diagnosticare pe standul de frânare nu se poate estima performanța și eficacitatea sistemului de frânare.
Conform legii, fiecare service autorizat RAR după efectuarea unei operațiuni la sistemul de frânare este obligat să efectueze și un test de frânare.
Însă dacă se schimbă componente ale sistemului de frânare la colțul blocului, vă recomandăm și o testare a acestuia pe standul de frâna.
Anvelope uzate sau neconforme
Dacă dimensiunea anvelopei sau a mărcii de omologare nu sunt conforme cu cerințele, acesta este un defect major. La fel este și cazul în care anvelopele sunt de construcție sau de dimensiuni diferite pe aceeași axă.
În cazul în care adâncimea profilului la 75 la sută din suprafața rulare a anvelopei este mai mică de 1,6 mm, anvelopa nu mai posedă calități de aderență și implicit de frânare.
Jocuri ale suspensie sau a directiei
Sistemele de directie si suspensie sunt esentiale pentru functionarea sigura a autovehiculului si pentru confortul conducatorului auto. De aceea, este important sa fie in perfecta stare de functionare. La inspectia tehnica periodica, inspectorii verifica cu atentie jocurile si uzura componentelor acestor sisteme. Defecte precum uzura excesiva a pivotului fuzetei, al rulmentului, lipsa prezoane roti, jocuri excesive ale capetelor de bara si a bieletelor sau fixare incorecta a casetei de directie pot duce la respingerea autovehiculului la ITP.
Este recomandat sa verificati periodic starea sistemelor de directie si suspensie si sa efectuati reparatii la nevoie.
Euro Auto Service ofera servicii complete de constatare si reparatie a acestor sisteme, astfel incat sa puteti trece cu brio inspectia tehnica periodica.
Nu asteptati pana la ultimul moment si programati-va astazi pentru o constatare si eventualele reparatii necesare. Asigurati-va ca autovehiculul dvs este in stare buna de functionare si evitati respingerea la ITP.
Parbriz fisurat sau vizibilitate redusa
Parbrizul fisurat poate fi una dintre problemele majore care poate duce la respingerea autovehiculului la ITP. Fisurile mari sau fisurile care se afla in zona de baleiaj a ștergătoarelor pot fi un motiv suficient pentru respingere. De asemenea, utilizarea foliilor neomologate pe parbriz poate duce la respingerea autovehiculului la inspecție. Chiar dacă foliile sunt utilizate pentru a proteja parbrizul sau pentru a oferi un plus de confort conducătorului, ele pot afecta vizibilitatea și pot fi periculoase în cazul în care se sparg sau se desprind. In plus, oglinzile sparte sau fisurate pot fi, de asemenea, un motiv de respingere a autovehiculului la ITP.
Martori aprinsi in panoul de instrumente
Martorii aprinsi in bord pot fi un indiciu al unei probleme tehnice cu autovehiculul, dar acest lucru poate fi, de asemenea, un semnal al unei probleme cu sistemul de siguranta. De aceea, este recomandat sa se efectueze o diagnoza inainte de a merge la Inspectia Tehnica Periodica.
La Euro Auto Service, oferim servicii complete de diagnoza si reparatii, care va pot ajuta sa rezolvati problemele cu autovehiculul si sa va asigurati ca acesta trece cu succes ITP.
Nu riscati respingerea autovehiculului la ITP din cauza unor martori aprinsi in bord.
Contactati-ne astazi pentru a programa o vizita si pentru a ne asigura ca autovehiculul dvs este in stare perfecta pentru ITP.
Instalatii GPL neomologate sau rezervoare GPL cu omologarea expirata
Orice interventie a sistemului de alimentare neomologata duce la respingerea ITP, aceasta include si montajului unei instalatii GPL. Dupa efectuarea montarii unei instalatii gpl, utilizatorul are obligatia ca in termen de 30 de zile sa o omologheze la o reprezentanta a Registrului Auto Roman.
Este important de retinut ca, atat instalatia GPL, trebuie sa fie in bune conditii de functionare si sa aiba toate documentele necesare, inclusiv omologarea valabila pentru rezervorul acesteia, pentru a trece inspectia ITP. In caz contrar, vehiculul poate fi respins si va fi nevoie sa se efectueze reparatiile necesare pentru a se conforma standardelor.
Coroziune excesiva
Inspecția Tehnica Periodica acorda o atenție deosebita coroziunii sașiului. In aceasta categorie, coroziunea excesiva a componentelor care compun caroseria vehiculului, cum ar fi aripile, capotele și ușile, poate fi acceptata, cu condiția sa nu fie prezenta în apropierea elementelor de prindere.
Totuși, orice coroziune a elementelor de siguranță care compun cadrul/sașiul sau elementele de rezistenta ale vehiculului sunt considerate inadmisibile. Acest lucru se datorează faptului ca coroziunea poate slabi structura vehiculului, crescând riscul de accidentare în cazul unui impact sau a unei coliziuni.
Inspectorii ITP vor verifica cu atenție toate zonele expuse la coroziune pentru a asigura siguranța și fiabilitatea vehiculului în timpul utilizării. Daca coroziunea excesiva este descoperita, vehiculul va fi considerat neconform și proprietarul va fi obligat sa o repare sau sa înlocuiască componentele afectate înainte de a trece inspecția.
Emisii poluante excesive
Deși emisiile poluante ridicate pot fi cauzate de o serie de probleme tehnice ale vehiculului, inclusiv probleme cu sistemul de evacuare sau cu motorul în sine, o diagnoza auto poate identifica aceste probleme și le poate aborda înainte sa devina mai grave. De exemplu, un sistem de injecție defect sau uzat poate duce la emisii crescute de monoxid de carbon și alte substanțe nocive. Prin urmare, este esențial sa se verifice periodic sistemul de injecție, sa se înlocuiască componentele uzate, conform planului de mentenanță indicat de către producător. In plus, un nivel ridicat de emisii poate indica și probleme cu filtrul de particule sau cu catalizatorul, care trebuie sa funcționeze în mod optim pentru a reduce emisiile.
Solicita o programare
Dacă întâmpinați probleme în timpul Inspecției Tehnice Periodice, precum un furtun de frână sau apă stricat, un bec care nu funcționează sau mașina care nu mai pornește, nu ar trebui să vă faceți griji dacă o efectuați în stația noastră. Este important să știți că există soluții pentru aceste probleme, acestea putând fi rezolvate pe loc, astfel încât sa puteți ajunge în siguranță pe drum fără să fiți nevoiți să vă deplasați în alte locații.
Ca sfaturi sau trucuri prin care puteți preveni aceste probleme, va recomandam următoarele:
- Efectuarea unei Inspecții Tehnice Periodice din timp, astfel încât să puteți identifica și rezolva problemele înainte de a vă pune în pericol sau de a afecta și alți participanți la trafic.
- Verificarea regulată a sistemelor și componentelor mașinii, inclusiv a furtunurilor, becurilor și a motorului, pentru a preveni problemele și pentru a asigura o funcționare sigură a vehiculului.
- Programarea unui serviciu de întreținere la un service auto de încredere, care poate identifica și rezolva problemele înainte de a fi prea târziu.