Funcționare, Simptome și Reparații

Reductor GPL

Reductorul GPL, cunoscut și sub numele de vaporizator sau „plămânul de gaz”, are rolul de a converti GPL-ul lichid în fază gazoasă și de a reduce presiunea pentru alimentarea în siguranță a motorului. Pentru a funcționa corespunzător, reductorul necesită căldură de la lichidul de răcire al motorului și trebuie să mențină o presiune de lucru constantă. Problemele cu reductorul, precum lipirea, scurgerile sau instalarea incorectă, pot duce la defecțiuni ale sistemului GPL și trecerea forțată la modul de funcționare pe benzină. Întreținerea regulată și reparațiile efectuate de profesioniști sunt esențiale pentru a asigura funcționarea sigură și fiabilă a sistemului GPL. În articol sunt detaliate modul de funcționare, simptomele comune ale unui reductor defect, precum și recomandări privind reparațiile și înlocuirea acestuia.

Cum Funcționează Reductorul GPL?

Un reductor GPL este una dintre cele mai importante componente ale unui sistem auto pe GPL. Sarcina sa principală este de a transfera gazul LPG din rezervor din faza lichidă în faza gazoasă și, în același timp, de a reduce presiunea de la aproximativ 10 bari la 1-2 bari, presiune de lucru necesară motorului. Reductorul GPL, cunoscut și sub denumirea de vaporizator sau „plămânul de gaz”, este esențial pentru a alimenta în siguranță motorul cu GPL prin injectoarele de GPL.

Pentru a realiza acest proces, reductorul necesită energie sub formă de căldură, care este furnizată de căldura reziduală prin intermediul lichidului de răcire al motorului. De aceea, reductorul GPL este, de asemenea, un schimbător de căldură.

În general, reductoarele unui kit de conversie pe GPL au un sistem cu două camere, separate de o membrană de cauciuc. Reductorul GPL este conectat la circuitul de apă de răcire al vehiculului pentru a atinge temperatura necesară prin apa de răcire caldă. GPL-ul lichid curge prin a doua cameră, care este încălzită, vaporizându-se astfel și transformându-se în faza gazoasă. Reductorul necesită o anumită presiune de lucru, care poate fi setată pe majoritatea reductoarelor prin intermediul unui șurub de reglare.

vaporizator zavoli

Cel mai important lucru de știut despre reductor este că acesta trebuie să fie complet etanș în orice moment și nu trebuie să aibă scurgeri. În caz contrar, presiunea de lucru necesară nu poate fi menținută. Dacă membrana de cauciuc prezintă scurgeri, combustibilul GPL ar putea să se amestece cu apa de răcire, ceea ce ar putea duce la deteriorarea motorului.

Vaporizatoarele din kiturile de conversie pe GPL au, de obicei, o specificație KW, care se bazează pe puterea motorului vehiculului ce urmează a fi convertit. Specificația KW a reductorului GPL ar trebui înțeleasă ca o limită superioară pentru a asigura o funcționare durabilă și sigură a vehiculului.

Printre cele mai comune reductoare GPL se numără reductoarele Prins, BRC, Tomasetto, Landi Renzo, Zavoli, Lovato, Tartarini, etc.

Intretinerea Reductorului

Întreținerea completă a reductorului este esențială pentru funcționarea corectă a vehiculului și este recomandată la fiecare 50.000 km sau la fiecare 3 ani. Cu ajutorul kiturilor de reparație, reductoarele de înaltă calitate de la Prins, BRC, Landi Renzo și alți producători pot fi reparate la costuri reduse. În orice caz, reparația ar trebui realizată de un profesionist.

Simptome ale unui Reductor GPL Defect

Un reductor defect poate avea diverse cauze, inclusiv calitatea slabă a gazului, care duce la lipirea reductorului, instalarea incorectă sau o membrană de cauciuc defectă.

Pentru a menține o presiune de lucru constantă, reductorul trebuie să fie în perfectă stare. Probleme precum contaminarea sau scurgerile pot face ca reductorul GPL să nu poată menține o presiune de lucru constantă. În funcție de problemă, presiunea reductorului crește sau scade, cauzând oprirea kitului de conversie pe GPL și trecerea vehiculului înapoi la funcționarea pe benzină. Trecerea înapoi la modul pe benzină este controlată de unitatea de control al gazului.

O caracteristică specială a kiturilor de conversie pe GPL Prins este că, dacă există probleme cu reductorul, trecerea înapoi la modul pe benzină activează o blocare de 10 minute. Aceasta asigură că vehiculul nu poate fi trecut din nou în modul pe gaz de către șofer. Dacă blocarea de 10 minute a expirat și încercați să treceți vehiculul înapoi în modul pe gaz, dar presiunea vaporizatorului este încă prea mare sau prea mică, același mesaj de eroare devine activ din nou și blocarea de 10 minute intră în vigoare din nou. Astfel, problemele cu vaporizatorul în kiturile de conversie pe GPL Prins pot fi limitate prin diagnosticare la distanță.

Evaporatoarele Prins de prima generație, echipate cu două membrane, aveau adesea problema că, în cazul unui reductor defect, gazul pătrundea în circuitul de răcire. Acest lucru era foarte periculos pentru motor, deoarece gazul cu aproximativ 10 bari presiune pătrundea în circuitul de răcire, care funcționează cu aproximativ 2 bari. Când se căuta cauza creșterii presiunii în circuitul de răcire, nu era evident că reductorul era cauza problemei. Drept rezultat, garnitura de chiulasă era înlocuită cu mari cheltuieli, fără a se elimina cauza.

În noile generații de reductoare Prins, cu un design modificat, aceste probleme nu mai apar.

Dacă se suspectează un reductor defect, capacul rezervorului de expansiune poate fi deschis pentru a verifica dacă se poate auzi un miros de gaz.

Solicita Pogramare

0729440127

Probleme Comune cu Reductoarele GPL


Lipirea Reductorului din Cauza Calității Slabe a Gazului

Calitatea inferioară a gazului poate cauza depuneri în reductorul GPL, ducând la lipirea acestuia. Un reductor lipit nu mai poate fi reglat și nu mai poate menține presiunea constantă. Ca rezultat, kitul de conversie pe GPL trece înapoi la funcționarea pe benzină.

În orice caz, reductorul trebuie verificat de un profesionist pentru a se asigura că funcționează corect. Fie reductorul trebuie înlocuit, fie părțile interioare pot fi complet revizuite folosind un kit de reparație.


Probleme cu Vaporizatorul din Cauza Erorilor de Instalare

Instalarea incorectă a reductorului GPL este o cauză comună a problemelor cu sistemul auto pe GPL. Acesta trebuie integrat corect în circuitul de răcire pentru a atinge o temperatură suficient de ridicată (aproximativ 70-90 grade Celsius sau mai mult) pentru a converti LPG-ul lichid în faza gazoasă de presiune joasă. Dacă reductorul nu este instalat corect, nu va putea atinge temperatura necesară și, ulterior, va cauza, de exemplu, o presiune prea mare, determinând unitatea de control al gazului să treacă sistemul înapoi la modul pe benzină.

Reglaje Incorecte

Unii clienți raportează o presiune prea mare în sistem, ducând la trecerea automată pe benzină. Această problemă este indicată de mesajele de eroare precum „pressure too high”.

Reglajul presiunii vaporizatorului trebuie făcut corect pentru a evita funcționarea defectuoasă. Sistemul necesită ajustări precise ale șurubului de reglaj și verificarea corectă a senzorilor de presiune și temperatură.


Probleme cu Senzorii

Defecțiunile senzorilor de presiune sau temperatură pot cauza citiri incorecte și influențează negativ performanța vaporizatorului. Înlocuirea acestor senzori poate rezolva uneori problemele.

Scăpări de Gaz

Unii utilizatori au suspectat scurgeri de gaz prin injectoare, deși acestea nu sunt evidente. Acest lucru poate indica o problemă la nivelul etanșeității injectoarelor sau a altor componente.

Mentenanță Incompletă și Probleme de Înlocuire a Membranelor

Asamblarea incorectă a vaporizatorului după recondiționare poate cauza probleme de funcționare. Este esențial ca toate componentele, în special membranele, să fie montate corect. Problemele de mentenanță și înlocuire a membranelor au apărut frecvent la clienții care au încercat să înlocuiască membranele singuri, fără a avea experiența necesară, cauzând defecțiuni și probleme suplimentare.

Reparații și Mentenanță

Recomandările Noastre

  • Inspecție Regulată: Verificați periodic reductorul GPL pentru a asigura o funcționare optimă.
  • Reparații Profesionale: Recomandăm ca reparațiile și mentenanța să fie realizate doar de profesioniști calificați.
  • Înlocuire Completă a Reductorului: Este preferabilă înlocuirea completă a reductorului, nu doar a membranelor, pentru a evita problemele ulterioare și pentru a asigura siguranța sistemului.

Contactați-ne

Pentru probleme cu vaporizatoarele GPL, oferim servicii complete de diagnosticare și reparație, utilizând piese de schimb originale și personal calificat. Contactați-ne la 0729440127 sau birou@euroautoservice.ro pentru a programa o evaluare detaliată a sistemului dumneavoastră GPL. Echipa noastră de experți este pregătită să ofere suport și soluții personalizate pentru orice tip de problemă legată de sistemul GPL al vehiculului dumneavoastră.

Follow Us:

Contact

Similar Posts